Fra Scania til Nasta: Henrik Thorstensen skal styrke SOME
Nytt om navn i Nasta AS: De siste årene har Nasta styrket sin posisjon i anleggsmaskinmarkedet og synligheten i bransjen har økt, og spesielt sosiale medier og digitale flater har vært viktige drivere, skriver Hitachi-importøren i en pressemelding.
Som et ledd i denne satsingen har Nasta ansatt Henrik Thorstensen som kommer fra Norsk Scania AS hvor han har 15 års fartstid i deres kommunikasjonsavdeling, de senere år som teamleder for ekstern kommunikasjon i Scania.
Selv har Henrik følgende å si etter 1 uke hos sin nye arbeidsgiver:
- Først vil jeg si at det er utrolig kult å komme til en bedrift som tar markedsføring på alvor og ønsker å satse ordentlig. Etter mange år i Scania satt det langt inne å ta steget ut, men når jeg først er «ute» er det fantastisk å komme inn dørene hos Nasta. Blitt tatt utrolig godt imot, og er allerede i gang med det kommunikative arbeidet. Det er mye som er nytt og ukjent, men samtidig er det mange fellesnevnere fra transportbransjen - og ikke minst mange av de samme kundene. Både Scania og Nasta sitt hovedprodukt «Hitachi» er premium brand, så også kommunikasjonsmessig ser jeg mange likheter forklarer den ferske anleggs-kommunikatøren.
Thorstensen vil til daglig ha kontor hos Nastas avdeling på Lillestrøm.
Jannike Vestrum Hansen, markedsansvarlig i NASTA – som selv har 15 års erfaring fra Hitachi-importøren, er klar på at Henrik sin erfaring og bakgrunn vil bringe Nasta enda noen steg videre.
-Henrik er god til å kommunisere, både på sosiale medier og via bilder og tekst. Vi gleder oss til å bli enda bedre med Henrik på laget, forklarer hun.
Opphav og kilder: nasta