Mestergruppen lanserer "Steddy" også i Kristiansand
STERK OG KLAR: I mai ble konseptet lansert i Trondheim. Snart blir konseptet å finne over hele landet, opplyser Mestergruppen i en pressemelding.
- Oppussingsmarkedet har behov digitalisering og standardisering, og utrullingen i Trondheim viser at kjedekonseptet til Steddy kan bidra til å gjøre hverdagen enklere og tryggere for både privatkunden og håndverkeren, mener Nicolai Malling, daglig leder i Steddy.
Malling forklarer Steddy som en håndverkstjeneste der boligeiere kan bestille og følge oppussingsprosjektet digitalt i alle faser – fra idéstadiet til ferdig resultat.
– Steddy digitaliserer og samler all dokumentasjon, kommunikasjon og betalingsinformasjon på ett sted, sier Malling.
Lokal forankring
Etableringen i sør skjer med en lokal forankring. Byggmester Kjetil Henriksen har vært med i utviklingen av konseptet siden start og er nå leder for kjededrift i Steddy.
Henriken er vokst opp i Kristiansand, tok utdanningen i byen og har jobbet som
byggmester på Sørlandet.
– Jeg kjenner markedet godt og har stor tro på et konsept som Steddy, sier Henriksen, og forklarer det med å hjelpe sluttkundene med å redusere risiko og øke tryggheten for et godt gjennomført prosjekt.
God respons
Steddy har fått med seg flere lokale håndverksbedrifter.
– Da jeg startet dialogen med potensielle kjedepartnere i Kristiansand lagde jeg en ønskeliste over bedrifter jeg mener representerer toppsjiktet når det kommer til kvalitet og yrkesstolthet. Jeg hadde ikke turt å håpe på så god tilbakemelding. Det er tydelig at vårt forslag både til håndverker og sluttkunde er bra, sier Henriksen.
Opphav og kilder: Pressemelding fra Mesteegruppen