Kurs
Lean Gult belte - Bli ekspert på forbedringsarbeid
Periode(r)
Løpende opptakelse
Alt kvalitets- og forbedringsarbeid handler i siste ende om å gjøre kundene fornøyde. I dette grunnkurset lærer du hvordan Lean kan hjelpe deg med å videreutvikle bedriftens arbeid mot høy kunde- og medarbeidertilfredshet. Du får en god forståelse av Lean som filosofi og driftsstrategi.
Hva lærer du?
- De 5 trinnene for utvikling av en Lean-prosess:
- Kundeverdi
- Analyse av egne prosesser
- Fjerne sløsing og skape flyt
- Skape Pull
- Etablere kontinuerlig forbedring - Praktisk erfaring med Lean gjennom spill
- Metoder som omhandles i Lean
- Hvordan du kan skape en kultur med kontinuerlig forbedring som en naturlig del av bedriftens hverdag ved å arbeide systematisk med «ledelse, adferd og kultur»
- Suksesskriterier og fallgruver knyttet til Lean
Gjennomføring
Kurset går over 2 dager og avsluttes med en kompetansetest.
Kurset kvalifiserer deg til å ta neste skritt mot din personlige tittel som Lean Manager: Lean Grønt belte
Du kan også lese mer om Leanskolen på våre nettsider.