23948sdkhjf

Storm i en kopp fiskevann?

Avrenning fra fisketraller: Vi fikk utrolig mange tilbakemeldinger på fiskevannsaken - les noen av kommentarene her.

Det ble debatt da vi publiserte artikkelen Avrenning gjør veiene farlige. På facebook tikket det inn med kommentarer fra engasjerte lesere.

Og følg med - vi kommer straks tilbake med en ny artikkel om hva aktørene i bransjen har kommet fram til!

Kommentarene under er hentet uredigert, og du kan skrive din kommentar eller svar i vår facebookpost som du finner her…

Jørn Reiersen: Forbanna surr...Snakker som det renner ut 10000 liter fra Bømlo til Oslo. Vann og fiskeslo er 100 % økologisk. Aldri hverken hørt eller sett at det renner så mye dritt ut av disse skapene at er trafikk farlig. Eneste land i verden hvor dette er et problem.

Otto Sverre Pettersen: Jeg er usikker på hvem som forurenser mest,isvatten eller kontrollører.Har alldri hørt at det er skjedd ulykker på veiene av avrenningsvann. Flykasser er tingen,men Stein Willy har rett , de koster noen kroner mere og da er det umulig og få til når det er fiskeeieren som må betale, de har så dårlig inntjening stakkarene...... så det er nok transportøren som må støyten denne gangen uten å få det kompensert på frakten . Håper sjøfrakt bli en suksess, da blir vegkontrolørene arbeidsløs ,det ser jeg frem til..!?

Øivind Uhlen: Problemet er traller som ikkje har avrenning i slanger foran og bak. Da drypper det og renner lite gran vann hele tiden. Har du ingen avrenning men bare avrenning igjennom bakdørene,så fosser vannet ut når bilen kjører i motbakke. Har kjørt fisk i 45 år,så tror eg har litt peiling på dette

Aun Johnsen: Meiner problemet er størst på ferger og hvileplasser hvor avrenningsvannet kan stå lenge i varmen og avgi mye ubehagelig lukt. De fleste steder i Norge er vegbane og grøfter dimensjonert for å håndtere betydelig større mengder vann. Mengden biologisk masse i vannet er ubetydelig, så har ingen miljømessig betydning utenom lukt.

Bjørn-Arve Skorstad: Da er det kanskje på tide og føre dette tilbake til avsender da, om at det må brukes flykasser eller andre tette kasser, så kan man kanskje få bukt med dette??

Kenneth Uggedal: Isen skal smelte , det er smeltevann som kjøler laksen, og hindrer den blir harsk. Hvis den ikke smelter så er deg ikke nødvendig med is i det heile tatt. Er der mye is igjen ved motak så er det en dårlig nedkjølt fisk, hvis den nesten er smeltet er det bra kjøling og god kvalitet

Geir Askeland: Dere tenker ikke mye på motorsykler som må slite med dette. De som ikke kan respektere dette problemet bør ikke kjøre fisk. Finn dere noe annet å gjøre.

Sjekk ut flere kommentarer og svar på facebookposten vår her…

Og som nevnt- vi kommer straks tilbake med en ny artikkel om hva aktørene i bransjen har kommet fram til!

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.031