TS0-TRØBBEL: I alle år har utøvere innen spesialtransport benyttet ekstra akslinger når totalvektene overstiger 92 tonn. Ved hjelp av fire bolter har disse hjelpeakslingene blitt koblet til tungtrekkere etter behov. Men så, i 2020, valgte myndighetene å se på regelverket på nytt.
De siste fem årene har Klepp Spesialtransport sammen med lastebilpro...
Klepp Spesialtransport: Har kranglet med Statens vegvesen i fem år

Stridens kjerne. En femte aksling som før 2020 kunne brukes på forskjellige tungtrekkere etter behov. I 2020 tolket Statens vegvesen regelverket på nytt, noe som førte til at en slik aksling nå er låst til ett bestemt kjøretøy. Sjur Lode og Klepp Spesialtransport har sloss med myndighetene i fem år for å få et fornuftig svar. Foto: Frode Tellevik
Vil du ha tilgang til alt?
Kjøp et abonnement
Utforsk abonnementsløsningene våre og velg den som passer dine behov.
Velg ditt abonnement