Har brukt 100 millioner på Glasmagasinet
Glasmagasinet midt i Oslo sentrum gjenåpner 14. september etter at KLP har pusset opp for 100 millioner kroner.
- Vi har klart å få til en butikkmiks som vi mener passer det gamle ærverdige huset og publikum godt. Det blir en møteplass for alle, et knutepunkt og et sted hvor du kan få tak i ting til absolutt alle anledninger. Fornyelsen var ønsket og nøye planlagt. Vi er veldig fornøyd med resultatet, sier Ellen Solberg, direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom, som eier bygningen til Byggfakta.no.
Nye butikker og konsepter
Illums Bolighus, Elkjøp og kosmetikk-kjeden KICKS blir noen av de som skal lokke nye kundegrupper. Det danske magasinkonseptet for barn, Tinderbox, åpner også sin første butikk i Norge. I tillegg kommer flere sterke livsstilsaktører inn i det 10.000 kvadratmeter store huset.
- Illums Bolighus er en institusjon og stjernen vi gjerne ville ha inn, og Elkjøp åpner sitt første urbane City Concept i Norge her. Disse to blir de klart største butikkene i magasinet, med henholdsvis drøye 3.000 kvadratmeter og 1.200 kvadratmeter. Felles for konseptene vi har fått inn er at hit kommer de med det lille ekstra. Her legger de flaggskip-butikken, og den første i sitt slag i Norge, sier Solberg.
Oppussingen har kostet i underkant av 100 millioner kroner