23948sdkhjf

Entra og JM kjøper stort utviklingsområde på Bryn

Har et utviklingspotensiale på rundt 120.000 kvadrameter med kontor og boliger.

Samlet tomteareal utgjør over 38 mål.

Entra har inngått et samarbeid med JM Norge AS om prosjektet hvor JM vil ha ansvaret for utvikling av boligdelen mens Entra vil utvikle næringsarealene. Dette kommer frem i en pressemelding. 

Entra kjøper Brynsveien 1, 2-4, 3, 5, 6, 8, 11-13 og 12 samt Østensjøveien 39/41 og 43. Det gjennomføres totalt fem transaksjoner, som forventes sluttført i løpet av tredje kvartal 2018. Den samlede prisen e 1,1 milliarder kroner som betales ved fullføring, samt opp til 300 millioner ekstra avhengig av utfallet av reguleringsprosessen. JM Norge vil kjøpe de delene av arealene som blir regulert til bolig når reguleringsprosessen er gjennomført.

Eksisterende eiendommer som omfattes av transaksjonen har samlede leieinntekter på rundt 60 millioner kroner per år med en gjennomsnittlig gjenværende løpetid på leiekontraktene på rundt fire år.

– Bryn er et prioritert område for byutvikling i Oslo. Kollektivdekningen er meget god med T-bane, tog og buss i umiddelbar nærhet. Vi har lenge sett etter gode utviklingsprosjekter på Bryn og er meget fornøyd med denne handelen. Nå skal vi sette i gang et stort byutviklingsprosjekt sammen med JM Norge, og jeg har store forventninger til hva vi kan få til sammen, sier Entras administrerende direktør Arve Regland.

– Som en av Nordens ledende boligutviklere er vi hele tiden på jakt etter attraktive muligheter i de store byene. Oslo vokser raskt, og behovet for gode boliger er stort. Vi ser frem til å samarbeide med Entra for å skape et nytt område på Bryn med en god kombinasjon av boliger og næring, sier Hilde Vatne, regiondirektør for Oslo-området i JM Norge.

Entra på Bryn

Bryn/Helsfyr er et prioritert område for Entra som før denne transaksjonen eier 43.000 kvadratmeter kontorlokaler på Bryn og 71.000 på Helsfyr. Entras strategi er å utvikle, eie og forvalte attraktive og moderne kontorlokaler i nær tilknytning til kollektivknutepunkt i de største byene i Norge.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.153