Kåret årets leverandører
I forbindelse med Byggmakker forum 2020 ble prisen for årets leverandører i 2019 utdelt. Av totalt nærmere 200 leverandører fra hele landet gikk seieren til ESSVE og Blåkläder.
– Dette er en viktig pris for oss i Byggmakker. I et sterkt konkurransepreget marked er vi nemlig helt helt avhengige av å ha samarbeidspartnere som tenker helhetlig og som bidrar til å gjøre hverdagen til proffkundene våre mer effektiv og lønnsom, sier Bård Løkke, Commercial Director i Byggmakker, i en pressemelding fredag.
Kriteriene for å bli valgt som årets leverandør har vært tilbakemeldinger til Byggmakker knyttet til oppfølging, hvordan leverandørene bistår i proffmarkedet sammen med Byggmakker, konkurransedyktige priser, pålitelig levering, reklamasjonsbehandling, kompetanse og kvalitet på produktene.
– I Byggmakker legger vi sterk vekt på kvalitet i alt vi foretar oss. Derfor stiller vi også strenge krav til våre leverandører. Når de da oppfyller kravene og bidrar til å gjøre det enklere for våre kunder, fortjener de stor honnør for innsatsen, sier Løkke.
ESSVE vant i stor klasse
Festemiddelprodusenten ESSVE tok førsteplass i kategorien stor klasse.
- Det å vinne denne prisen er viktig for oss av flere grunner. For det første er det en enorm motivasjon for oss internt i selskapet, og for alle de medarbeiderne som hver dag står på for å levere varene. For det andre betyr det noe ekstra å få støtte fra en samarbeidspartner som ønsker å heve kategorien festemidler. Vi opplever at Byggmakker forstår viktigheten av å samarbeide med en festemiddelprodusent som er opptatt av helhelt, kvalitet og innovasjon. Dette er viktig for å skape konkurransekraft mot de direkteselgende aktørene. Sammen med Byggmakker utfordrer vi hverandre daglig slik at vi kan skape de gode opplevelsene for proffen, det inspirerer oss, forteller Håkon Eide, daglig leder i ESSVE.
Blåkläder på toppen av pallen
I gruppen årets leverandør liten klasse gikk seieren i år til Blåkläder.
– Det året vi har lagt bak oss, 2019, har vært et tøft år, hvor alle i selskapet har jobbet beinhardt. Derfor er dette en så fantastisk bra bekreftelse på at vi gjør noe riktig. Vårt salgsteam er ute på veien hver eneste dag, året rundt. Da er det utrolig inspirerende å få en slik anerkjennelse for det vi har levert, sier Robert Mørch, salgssjef i Blåkläder.
- Jeg tror en viktig suksessfaktor hos oss er at vi har sluttkunden i fokus, forstår deres behov og leverer det de trenger. I tillegg er det viktig for oss å levere kvalitet i alle ledd. Dermed kan vi også levere på et område som blir stadig viktigere og viktigere; bærekraft. Stadig flere av våre sluttkunder forstår at det er lønnsomt å kjøpe kvalitet som har lengre levetid. Fotavtrykket vi skaper i miljøet blir stadig viktigere og trenden viser at flere prioriterer kvalitet fremfor pros – akkurat i tråd med vårt konsept, sier Mørch fornøyd.
Opphav og kilder: Pressemelding