Mellomstore varebiler: Tredje generasjon Opel Vivaro
Etter at Opel ble kjøpt opp av franske Groupe PSA i mars fjor er var det naturlig å dra stordriftsfordeler av modellpaletten, særlig nyttekjøretøyene.
Her er tredje generasjon Opel Vivaro, som er en firling av Peugeot Expert og Citroen Jumpy, Toyota Proace. Samme motorisering og samme gearkasser, inkludert den fine 8-trinns automaten vi har skrytt av tidligere.
Nye Opel Vivaro kommer i tre lengder, som sine kusiner: 460, 495 og 530 centimeter. En maksimal lastekapasitet på 6,6 kubikkmeter og nyttelasten er opp til 1400 kilo, 200 mer enn forgjengeren.
Mer tilhengervektØkt har også tilhengervekten, Vivaro kan nå trekke 2500 kilo, noe som er en økning på 500 kilo sammenlignet med utgående modell.
I 2020 kommer den også med batteridrift.
4x4Mer matnyttig fra lansering er at den blir tilgjengelig med firehjuldrift fra Dangel.
Et partytriks er at disse bilene kan leveres med automatiske skyvedører, som åpnes bare ved en fotbevegelse – slik vi kjenner fra baklukebetjeningen på Opels personbiler.
Den har også med seg FlexCargo-løsningen, eller lasteluken under passasjersetet. Da kan du transporterte objekter på opptil 402 centimeter i den lengste versjonen av Vivaro.
Utstyr som Headup-display, 180-graders ryggekamera, kollisjonsvarsling, automatisk bremsing og adaptiv fartsholder er selvsagt tatt med. Avhengig av utstyrsnivå vises ryggekameraet enten i speilet eller på den store syvtommers skjermen. Tilkobling av telefonen din gjør du også like enkelt som i personbilen med støtte for både Apple Carplay og Android Auto.