Peeling av egen logistikk
Den svenske online hudpleieklinikken, Skincity har valgt Relex til å forbedre sin kundeservice, redusere varelageret og frigjøre kapital som skal benyttes til butikkutvikling.
Selskapet ble etablert i 2011 og tilbyr profesjonelle hudpleieprodukter og veiledning fra sertifiserte hudterapeuter, med mål om å posisjonere seg som den fremste hudpleieklinikken på markedet. E-handleren, som i fjor ble en del av Axel Johnsongruppen, tilbyr nærmere 6.700 ulike produkter.
Forretningssystemet holdt ikke
Tidligere benyttet Skincity sitt ERP-system for å håndtere lagerbeholdningen, men for å kunne håndtere den kraftige veksten innså e-handleren at de trengte støtte fra en ekspertløsning spesialisert på prognostisering og varepåfylling. Skincity ble anbefalt Relex av kontakter i skjønnhetsbransjen.
Den nye Supply Chain-løsningen vil ifølge Relex åpne opp for et spekter av nye muligheter Skincity ikke har hatt tidligere, blant annet langsiktige prognoser på over 12 måneder. Også kampanjer og produktlanseringer lar seg prognostisere.
– Vår virksomhet avhenger av å alltid levere markedets beste produkter og service, sier Ylva Pagmén, Supply Chain Manager i Skincity. – Kundene våre forventer at vi leverer det vi lover, og vårt mål er å sikre at de riktige produktene som vi hjelper kunden med å velge alltid skal være tilgjengelige.
Hun legger til at de ønsket en ekspert innen prognostisering og varepåfylling, og tror at kompetansen og teknologien til Relex er det selskapet har vært ute etter.
– Vi er stolte over vår skybaserte løsning, som kombinerer banebrytende teknologi og dyp kompetanse innen retailplanlegging, sier Mia Lindh, prosjektleder i Relex. – Vi er sikre på at vi kan levere på alle plan vi har lovet og kommer til å samarbeide tett med Skincitys team for å oppnå den høyeste grad av kundetilfredsheten, samtidig som lagernivået holdes lavt, fortsetter hun.