23948sdkhjf

Håndplukker bedrifter til store oppussingsprosjekter

Med den nye tjenesten Prosjekt+ skal Schibsted gjøre det enklere for privatpersoner og borettslag å finne kvalifiserte bedrifter til store bygg- og oppussingsprosjekter i privatmarkedet.

– Kort fortalt er Prosjekt+ en tjeneste som formidler store og kvalitetssikrede bygg- og oppussingsprosjekter til seriøse fagfolk, sier Sofie Graff Nesse, leder for Prosjekt+ som er en tjeneste fra Schibsteds Mittanbud.

Den nye tjenesten vil i første omgang kun være tilgjengelig i og rundt Oslo, men planen er å gå nasjonalt så raskt som mulig.

Slipper å bruke tid på «luftslott»-prosjekter

Bare noen uker etter lansering var over 70 kvalitetssikrede bedrifter allerede rekruttert, og et titalls privatpersoner har benyttet seg av tjenesten. Nesse mener Prosjekt+ er attraktivt både for privatpersoner og bedrifter.

– Vi vet at mange bedrifter bruker mye tid på det de omtaler som «luftslott». Det vil si prosjekter som enten aldri blir noe av, eller der kundenes forventninger ikke står i stil med det som er realistisk for bedriften å levere. Hos Prosjekt+ er det fagfolk som tar den innledende dialogen og sikrer at kundene forstår hva prosjektet innebærer og hva som kreves for å få det gjennomført. På denne måten blir bedriftene kun servert kvalitetssikrede prosjekter, sier Nesse.

Tilbakemeldingene fra bedriftene som har prøvd tjenesten hevdes å være veldig gode. Det faktum at man kun konkurrerer med to andre bedrifter om å vinne prosjektene er det mange som liker.

– Mange bedrifter synes det kan være tidkrevende og kostbart å gå på befaringer og gi tilbud på prosjekter som de vet at fem, seks andre konkurrenter også er interessert i. Med Prosjekt+ får de tilgang på store og attraktive prosjekter, samtidig som sjansen for å vinne er god, sier Nesse.

Stiller strenge krav til bedriftene

For privatpersoner handler det om å kunne finne kvalifiserte og solide bedrifter som man vet gjør en god jobb, på en enkel og trygg måte.

– Vi stiller strenge krav til kvalifikasjoner og erfaring hos bedriftene, i tillegg til at vi håndplukker bedrifter til hvert enkelt prosjekt. På denne måten vil man som forbruker kun bli satt i kontakt med bedrifter som er kvalifiserte og som passer de krav og behov man måtte ha, sier Nesse.

Prosjekt+ har ansatt flere fagfolk med bakgrunn fra håndverksbransjen. Disse vil være tilgjengelige for kundene underveis i prosjektet.

– Mange har aldri bygget eller pusset opp noe før, og vet lite om hva de går til. Med Prosjekt+ får forbrukerne ikke bare en trygg start på et stort prosjekt, men også en uavhengig og faglig støttespiller som kundene kan bruke underveis i byggeprosessen.

Perfekt for borettslag

En viktig målgruppe for Prosjekt+ blir borettslagene. Nesse er sikker på at tjenesten vil gjøre arbeidet til mange borettslagsstyrer veldig mye enklere.

– Prosjekt+ er perfekt for alle som sitter i borettslagsstyrer. På en enkel og trygg måte får man konkurranseutsatt store bygg- og oppussingsprosjekter, samtidig som man blir satt i kontakt med solide bedrifter med nødvendig erfaring og kompetanse.

– Om ønskelig kan vi også koble på en god prosjektleder som kan gjøre livet til styret og styreleder enda enklere, avslutter Nesse.

Opphav og kilder: Schibstad Norge SMB

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.111