23948sdkhjf

Fireakslet med Hydrodrive og automat

Det ser ut som Aune Transport mener alvor med fremkommeligheten

Aune Transport ble første bileier ut med fireakslet MAN med Hydrodrive og MANs automat Tipmatic.

Den størkne bilen er bygget hos Heimdal Storbilsenter.

Det er en TGS 35.500 med XL-hytte og hjulkonfigurasjon 8x6.

Fjøringen er parabel og luft, hjulavstand 1795 + 2505 millimeter og boggieavstand er 1400 millimeter. Hydraulisk drift er på andre akselen, den kobles inn automatisk når den er aktivert, og kobler ut ved 28 km/t.

Zetterberg-Kassa rommer 14,7 kubikkmeter og har lasteevne på 17,2 tonn.

Tangstads anleggstrekker

Ole Bjørnes, selger for MAN i Steinkjer opplever bra trykk på anleggsbiler for tiden. Han viser oss Tangstad Transports nye anleggstrekker som nesten er ferdig for levering.

Det er Rogskog Bil som står for det fine påbygget. Bilen hadde fortsatt lys og kufanger som skulle monteres, i tillegg skal fottrinnene skiftes ut. 33-tonns chassis og alt utstyr, er stikkord. I tillegg til å kjøre med nybestilt tippsemi fra Istrail vil den trekke fireakslet maskinhenger.

Bjørnes viser oss førerplassen som blant annet har fått DAB-radio som standard, i tillegg er lyden skikkelig god, får vi vite. Bilen har D38-motoren på 580 hestekrefter.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109