23948sdkhjf

Sparer et årsverk

Sparer opptil 8 timer i uken med mer effektiv datadistribusjon

Våren 2017 tildelte styret i Nye Veier AS entreprisen for bygging av ny E6 Kolomoen−Arnkvern til BetonmastHæhre-selskapet Hæhre Entreprenør, noe sikkert mange har fått med seg.

Kontrakten er på 1.8 milliarder kroner.

I kontrakten er det et krav om at byggherren skal ha tilgang til innmålinger av fjell, masseutskifting, geometriske kontroller for vei og VA. Disse dataene skal være oppdatert en gang i uken.

Zenith Survey

Hæhre Entreprenør sin stikningsavdeling Zenith Survey brukt Powel Constructions samhandlingsplatform Gemini Connected på prosjektet.

- Jeg ser at jeg kommer til å kunne spare 5-8 timer i uken gjennom mye mer effektiv datadistribusjon, kommenterer Kim-Eirik Hagen, databehandler på prosjektet.

- Det er jo en kjempefordel både at all informasjon blir kontinuerlig oppdatert og at alt ligger på en plass. I tillegg er det jo lett å gjøre informasjonen tilgjengelig for alle som trenger det så det sier seg selv at kommunikasjonen mellom prosjektdeltakere er enklere, forklarer stikningsleder Espen Dahl Mortensen.

Deler en gang i uka med Nye Veier

Det er nødvendig for Zenith Surveys folk å kunne dele modeller til 3D Felt og dette går lett nå utdyper han. De oppdaterer og deler modellen med innhold som innmålinger, fremdrift og geometriske kontroller med Nye Veier en gang i uken i henhold til kontrakt.

Sparer et årsverk på effektiv dataflyt

-

Hæhre Entreprenør har valgt Gemini 3D Felt som innsynverktøy for byggherren. Dette til tross for at enkelte andre innsynsverktøy på markedet kan man til og med få gratis.

Tester ny ny app

Entreprenøren er også i full gang med å teste Gemini Hendelser, en spennende ny app som Powel Construction lanserer i løpet av første halvår av 2018. Hendelser skal gjøre det enklere å håndtere for eksempel tilleggsarbeid og endringer i arbeidsflyten fra felt.

Abonner på AnleggsMagasinet

Ny E6 Kolomoen−Arnkvern:

En strekning på 19 kilometer, skal bygges som firefelts motorvei.. Kolomoen–Kåterud åpner etter planen sommeren 2019, mens strekningen videre nordover gjennom Åkersvika og fram til Arnkvern skal være ferdig sommeren etter.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.066