Nye Hilux "testet" av Fernando Alonso
Den nye utgaven av en av verdens mest populære pickuper har en ny og kraftigere 2.8-liters motor samt ny dempergeometri som skal sørge for at den lever opp til modellnavnets renommé, forteller Toyota i en pressemelding.
Fra 2,4 til 2,8
Da går Toyota altså opp i motorvolum fra 2,4-litereren i dag, det er mot trenden for lette nyttekjøretøy og litt spennende.
Bilen kommer til høsten forteller Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge AS.
Han forteller også at det kommer mer info i løpet av uka.
Glamorøs testing
Alonso og Marc Coma har altså testet den nye kamuflerte førproduksjonsmodellen og de har trent i rallyutgaven av Toyota Hilux - TOYOTA GAZOO Racing Hilux - som for øvrig fikk dem fra start- til målstreken i det som ofte omtales som det tøffeste motorsportarrangementet i verden.
Etter testen på en utfordrende spesialetappe designet for rallybiler og bestående av jord og grus, sa Fernando Alonso:
- Hilux er et ikon, og jeg har alltid vært fan av denne bilen. Da jeg først så nye Hilux så den spektakulær ut. Det var fint å få prøvd bilen i det vanskelige terrenget i en rallyetappe, og å få testet grensene. Den nye 2.8-liters motoren fungerer veldig godt og det nye demperoppsettet føles strålende. Selv om du tester grensene til Hilux, er komforten der fortsatt. Jeg tror nye Hilux kan være uslåelig.
Hilux-testing:
Fernando Alonso testet nye Toyota Hilux under forberedelsene til Rally Dakar 2020
Nye Toyota Hilux kommer med en ny og kraftig 2.8-liters motor og revidert demperoppsett
Fernando testet grensene til nye Hilux på jord og grus på en spesialetappe for rallybiler