23948sdkhjf

Nye Hilux "testet" av Fernando Alonso

Nye Hilux kommer til Norge i høst med oppgradert understell og 2,8 liter.

Den nye utgaven av en av verdens mest populære pickuper har en ny og kraftigere 2.8-liters motor samt ny dempergeometri som skal sørge for at den lever opp til modellnavnets renommé, forteller Toyota i en pressemelding.

Fra 2,4 til 2,8

Da går Toyota altså opp i motorvolum fra 2,4-litereren i dag, det er mot trenden for lette nyttekjøretøy og litt spennende.

Bilen kommer til høsten forteller Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge AS.

Han forteller også at det kommer mer info i løpet av uka.

Glamorøs testing

Alonso og Marc Coma har altså testet den nye kamuflerte førproduksjonsmodellen og de har trent i rallyutgaven av Toyota Hilux - TOYOTA GAZOO Racing Hilux - som for øvrig fikk dem fra start- til målstreken i det som ofte omtales som det tøffeste motorsportarrangementet i verden.

Etter testen på en utfordrende spesialetappe designet for rallybiler og bestående av jord og grus, sa Fernando Alonso:

- Hilux er et ikon, og jeg har alltid vært fan av denne bilen. Da jeg først så nye Hilux så den spektakulær ut. Det var fint å få prøvd bilen i det vanskelige terrenget i en rallyetappe, og å få testet grensene. Den nye 2.8-liters motoren fungerer veldig godt og det nye demperoppsettet føles strålende. Selv om du tester grensene til Hilux, er komforten der fortsatt. Jeg tror nye Hilux kan være uslåelig.

Hilux-testing:

Fernando Alonso testet nye Toyota Hilux under forberedelsene til Rally Dakar 2020
Nye Toyota Hilux kommer med en ny og kraftig 2.8-liters motor og revidert demperoppsett
Fernando testet grensene til nye Hilux på jord og grus på en spesialetappe for rallybiler

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.141