Orkla rigger seg for ytterligere vekst
De to største forretningsenhetene Orkla Care er Orkla Home & Personal Care som er Nordens ledende leverandør av vaskemidler og produkter til personlig pleie, og Orkla Health som tilbyr produkter innen kosttilskudd, sportsernæring og vektkontroll.
– Å være tilkoblet verdensomspennende standarder som GS1-standarden vil være en nøkkelfaktor for lykkes med fremtidig vekst. Bakgrunnen for dette er høykvalitetsdata som kan bli delt internt i selskapet og med kundene våre. Stibos MDM-systemløsning vil sette oss i stand til å gjøre akkurat det, sier Hege Holter Brekke, adm. direktør i Orkla Care.
Må rigge seg for raske endringer i forbrukeratferd
For selskapets fremtidige utvikling sier hun at det vil være avgjørende å få nøyaktige og perfekt organisert data.
– Det blir også avgjørende for at vi kan utvikle oss i henhold til kundenes egne omnikanal-utvikling og vekst innen e-handelsplattformer, fortsetter Brekke. Vi leter etter bedre datastyring fordi vi trenger å rigge oss for raske endringer i forbrukeratferd. Vi ønsker å bygge videre på vår sterke markedsposisjon og holde oss foran ved å tilby våre kunder en sømløs omnikanal-opplevelse.
Datatransparens gjennom bedre produktdata
– Å levere datatransparens gjennom bedre produktdata er kjernevirksomheten vår når det gjelder Master Data Management (MDM), sier Christian Oertzen (bildet), president EMEA og APAC i det danske selskapet Stibo Systems.
Han mener det å kunne lansere produkter raskere og få et bredere utvalg av produkter på nettet bare vil være to av resultatene for Orkla Care når man har en profesjonell MDM-løsning på plass.
– Samlet sett vil Orkla kunne drive sin virksomhet mer effektivt. Selskapet vil dra nytte av et fundament som gjør det mulig for dem å akselerere kryss- og oppsalg av produkter gjennom alle salgskanaler de ønsker, sier Christian Oertzen.
Opphav og kilder: Stibo Systems