23948sdkhjf

Optimera optimaliserer e-handelsløsningen

Den heter fortsatt «MinOptimera», men Optimera hevder at deres e-handelsløsning for proffsegmentet er bygd på nytt fra bunnen av med nye skytjenester som støtter brukernes egen verdikjede.

Utviklingen av MinOptimera er basert på kundeundersøkelser, dybdeintervjuer og analyse av anonymiserte bruksmønstre. Byggebransjen er på denne måten blitt grundig hørt gjennom hele utviklingsprosessen, skriver Optimera.

Langt mer enn bare varebestilling

– På grunnlag av brukerinnspillene løser MinOptimera problemstillinger godt utover bare varebestilling på mobil og nett. E-handelsløsningen håndterer problemstillinger som går rett inn i proffkundenes egne behov og verdikjede fra begynnelse til slutt, sier Petter Gram, leder for e-Commerce i Optimera.

Blant annet skal MinOptimera dekke utarbeidelse av tilbud umiddelbart etter befaring, innkjøp i byggevarehus eller nett med føring på riktig prosjekt og enkel utarbeidelse av dokumentasjon ved prosjektets slutt.

– Optimera jobber konkret og praktisk for å løse fleste mulig oppgaver som ligger utenfor proff-kundenes egne kjerneområder. Gjennom dette skaper vi rom for at kundene skal kunne konsentrere seg om selve byggeprosjektene, sier Gram.

Økt digitalisering i byggebransjen

Mange snakker om betydningen av økt digitalisering i byggebransjen. Gram forklarer at MinOptimera er et tilsvar på dette med innovativ funksjonalitet som er godt tilpasset kundenes arbeidshverdag.

– Den skybaserte systemarkitekturen forenkler også videreutvikling i fremtiden på kundenes premisser, sier han.

Bedre søkefunksjon

Brukervennlighet har stått i senter for oppmerksomheten i hele utviklingsprosessen av verktøyet.

– Gjennomgående ønsket brukerne for eksempel bedre søkefunksjonalitet. I søkene dukker det nå opp flere varer, de mest relevante kommer først og sammenligning er blitt enklere. Brukerne står dessuten friere i søke-formuleringene. Det gjør det enklere å finne frem til riktige varer, forteller Helene Lundsør, e-Commerce Manager for proffsegmentet i Optimera.

Opphav og kilder: Optimera

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125