23948sdkhjf

Nor-log Thermo med 55 nye og fiskevannsikre traller

Nor-log Thermo (tidligere Bring Frigo) er i ferd med å bytte ut omtrent en tredjedel av sine kjøletraller når Krone i disse dager leverer 55 nye Cool Liners. OG: Trallene har system for fiskevannoppsamling.

TILHENGERE OG FISKEAVRENNING: Material- og vedlikeholdsansvarlig Ståle Gjerde i Nor-log Gruppen/Suldal Transport, som på bildet står sammen med Kjell Didriksen i Nor-log Thermo, opplyser at de så langt har satt i drift de 16 første av de 55 nye trallene.

- 55 traller i en stor levering! Bytter dere ut – eller er det tilskudd?

- Dette er utskifting av eldre Bring Frigo-materiell. Hittil har vi satt 16 av dem i drift, ja, og håper å få inn resten før sommeren. I tillegg til de 55 til Nor-log Thermo, er det en håndfull som skal til Suldal og Miniekspress også.

- Hva skjer med de som byttes ut? Skrotes eller selges?
- De går til videresalg.

Krone med beste tilbudet - og løsningen på...

- 50 av disse 55 er tilpasset togfrakt. Sørover, nordover – hvor mye på tog?
- Det går stadig mer på tog, ikke bare sør-nord, men også vest til Bergen og andre steder.

- Det er flere store aktører på thermotraller. Hvorfor valgte dere Krone?

- Vi innhentet tilbud hos en rekke av de store. Krone har gitt det beste tilbudet – i tillegg til at de har denne løsningen for fiskevannoppsamling, da.

- Hvor nytt eller i utstrakt bruk er egentlig dette?
- For oss er dette helt nytt, og vi har store forventninger til dette.

- Dere har oppvarming i systemet skjønner jeg, så det ikke skaper trøbbel på vinteren. Men hvor tømmer man fiskevann?
- Det gjør man på vaskeplassen etter endt frakt, hvor man uansett må vaske ut trallen.

Blir en kundefordel

- Hva koster et slikt system? Statens vegvesen har jo gått ut med at de først og fremst ønsker at bransjen bruker tette fiskekasser?

- Det er klart dette utgjør et ganske betydelig beløp på 55 traller, men for oss er dette den beste løsningen vi ser på fiskevannavrenning i dag.  

- Har dere opplevd fiskevannfokuset som et problem – eller mulighet?
- Vi har ikke har store problemer, men noen biler har måttet stå og vente inntil en har fått fryst ned. Samtidig ser vi at kravene øker fra flere hold, så vi vil helt klart selge dette inn til kundene som en viktig del av totalen.

Opphav og kilder: Tungt.no, Krone pressemelding

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078