Bring etablerer sitt tredje fullautomatiserte lager
Tidligere i år tok Bring i bruk sin første Shelfless på Berger utenfor Oslo og i mars tas et tilsvarende anlegg i bruk utenfor Stockholm.
De tre fulfillmentløsningene er resultatet av Brings satsing i Norden for både kunne håndtere den kraftige veksten i netthandelen og imøtekomme kundenes ønske om raskere og grønnere pakkeleveranser. Med Shelfless kan nettbutikkene fokusere på å selge mens Bring sørger for alt det logistiske, inkludert leveranse til kundene.
Les også: Posten gjør storsatsing i ny løsning for netthandel
Les også: AutoStore i matchende Bring-farge
Rickard Slettmyr, ansvarlig for etableringen av Shelfless i Norden, forteller at de også på det nye helautomatiserte lageret i Køge vil bruke en AutoStore-løsning fra Brings automasjonspartner Swisslog. De fleste leveransene vil skje med CO2-nøytrale kjøretøy, og ifølge Bring i Danmark vil to millioner dansker motta grønne leveranser samme dag som varen er bestilt og kjøpt på nett.
Leveransen til Bring Shelfless Køge vil bestå av en AutoStore med 48.000 kasser, 70 R5 redline-roboter, 18 porter med pick-to-light-teknologi og Swisslogs SynQ AutoStore Software. Illustrasjon: Swisslog
Femårig rammeavtale med Swisslog
I begynnelsen av inneværende år inngikk Bring en femårig avtale med Swisslog som innebærer at de skal levere alle AutoStore-løsninger til Brings nordiske anlegg.
Leveransen til Bring Shelfless Køge vil bestå av en AutoStore med 48.000 kasser, 70 R5 redline-roboter, 18 porter med pick-to-light-teknologi og Swisslogs SynQ AutoStore Software.
Opphav og kilder: Swisslog, Bring